PepsiCo i Fundacja PepsiCo zawiązują partnerstwo z Polskim Czerwonym Krzyżem w celu przeciwdziałania kryzysowi bezpieczeństwa żywnościowego wśród najbardziej potrzebujących. Małopolski Oddział Okręgowy PCK jest jednym z trzech beneficjentów programu obok Mazowieckiego i Lubelskiego OO PCK.
- PepsiCo, Fundacja PepsiCo i Polski Czerwony Krzyż zajmą się problemem braku bezpieczeństwa żywnościowego w społecznościach najbardziej dotkniętych pandemią Covid-19
- Program zasilany dotacją w wysokości 230 000 USD z Fundacji PepsiCo, zapewni około 180 000 posiłków dzieciom, seniorom i samotnym osobom potrzebującym oraz rodzinom wielodzietnym
- Program jest częścią globalnego zobowiązania PepsiCo Food For Good, którego celem jest zwiększanie bezpieczeństwa żywności w społecznościach, w których działa firma, wykorzystując siłę współpracy z wiodącymi lokalnymi partnerami.
Warszawa, 15 listopada 2021- PepsiCo Polska, Fundacja PepsiCo i Polski Czerwony Krzyż ogłosiły dziś start partnerskiego programu, który zaadresować ma problem pogarszającego się stanu bezpieczeństwa żywnościowego w Polsce, wynikający z pandemii COVID-19. Celem programu jest zapewnienie wsparcia tym grupom społecznym, które pandemia najbardziej dotknęła, pomagając zwiększyć im dostęp do pożywnych posiłków. W sumie program dostarczy około 180 000 posiłków do ponad 2,5 tys. osób w województwach mazowieckim, małopolskim i lubelskim.
Od 2020 r. brak bezpieczeństwa żywnościowego jest jedną z najpoważniejszych konsekwencji pandemii COVID-19 pogłębiając problemy, z którymi borykają się osoby o niskich dochodach. W Polsce gospodarczy „lockdown” doprowadził do inflacji na poziomie 6,8% – jednej z najwyższych w Europie. Skutki wzrostu cen żywności wywarły dodatkową presję na bezpieczeństwo żywnościowe najbardziej potrzebujących.
– Jako członkowie naszej lokalnej społeczności wierzymy, że naszym obowiązkiem jest wspieranie tych, którzy najbardziej tego potrzebują. Dzięki takim programom jak Food For Good jesteśmy w stanie zrealizować te cele i zapewnić środki niezbędne do łagodzenia skutków trwającego kryzysu – mówi Michał Jaszczyk, Prezes Zarządu PepsiCo Polska. – Jesteśmy przekonani, że współpracując z Polskim Czerwonym Krzyżem możemy dotrzeć do najbardziej potrzebujących – w dużej mierze dzięki ich doświadczeniu w niesieniu pomocy i zaufaniu, jakim organizacja cieszy się wśród Polek i Polaków.
Polski Czerwony Krzyż, reprezentowany w projekcie przez Oddział Mazowiecki, został wybrany partnerem PepsiCo z powodu zaufania społecznego, rozbudowanej siatki oddziałów oraz logistycznego przygotowania do podjęcia się działań na terenie województw mazowieckiego, małopolskiego i lubelskiego.
– Dzięki funduszom z Fundacji PepsiCo będziemy mogli nie tylko realnie wpłynąć na odciążenie domowych budżetów beneficjentów, ale także zaspokoić codzienne potrzeby żywieniowe najmłodszych poprzez zapewnienie obiadów w szkolnych i świetlicowych stołówkach – dodaje Honorata Krzywoń, dyrektor Oddziału Mazowieckiego Polskiego Czerwonego Krzyża.
Rozpoczynany program jest kolejnym etapem wysiłków PepsiCo i Fundacji PepsiCo na rzecz wspierania lokalnych społeczności w szczytowych momentach pandemii i jej skutków ekonomicznych. Od 2020 r. firma przekazała ponad 200 000 USD zapewniając gorące posiłki szczególnie narażonym grupom, takim jak pracownicy medyczni pracujący z pacjentami covidowymi.
Fundacja PepsiCo
Założona w 1962 roku Fundacja PepsiCo, charytatywne ramię PepsiCo, inwestuje w rozwój równoważonego systemu żywnościowego kierując się misją wspierania lokalnych społeczności. Współpracując z organizacjami non-profit i ekspertami na całym świecie, Fundacja koncentruje się na pomaganiu w uzyskaniu dostępu do bezpieczeństwa żywnościowego, bezpiecznej wody i możliwości ekonomicznych. Dąży do wymiernego wpływu działań w miejscach, w których pracownicy PepsiCo żyją i pracują. Współpracując z innymi branżowymi, lokalnymi i międzynarodowymi organizacjami oraz samymi pracownikami PepsiCo, wpływa na zakrojone na szeroką skalę zmiany w sprawach, które są dla nich ważne i mają globalne znaczenie.
Polski Czerwony Krzyż
Misją Polskiego Czerwonego Krzyża jest zapobieganie ludzkim cierpieniom i łagodzenie ich skutków oraz ochrona ludzkiej godności, bez jakiejkolwiek dyskryminacji na tle narodowości, rasy, płci, przekonań religijnych lub politycznych. Polski Czerwony Krzyż to organizacja zrzeszona w największym ogólnoświatowym ruchu humanitarnym, jednym z najstarszych w historii ludzkości. Jego częściami składowymi są działające na szczeblu międzynarodowym: Międzynarodowy Komitet Czerwonego Krzyża (MKCK), Międzynarodowa Federacja Stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca (Federacja) oraz stowarzyszenia krajowe Czerwonego Krzyża lub Czerwonego Półksiężyca.
W 2020 roku tylko w ramach akcji Covid – 19 PCK udzielił pomocy socjalnej w formie paczek żywnościowych, odzieży i zapomóg pieniężnych dla ponad 30 000 seniorów oraz 50 000 rodzin. PCK prowadzi 211 punktów wydawania żywności, z których regularnie korzysta ponad 12 330 osób.
Więcej informacji na temat działań PCK jest dostępnych na polskiej i międzynarodowej witrynie organizacji pod adresami https://pck.pl/ oraz http://www.redcross.int/.
PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker, Tropicana oraz SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z 23 najlepiej sprzedających się marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.
W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with Purpose”, która wskazuje drogę do uzyskania statusu światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. „Winning with Purpose” stanowi odzwierciedlenie aspiracji firmy, polegających na zrównoważonym podejściu do realizacji zamierzeń rynkowych i uwzględnianiu świadomie realizowanych celów we wszystkich aspektach prowadzonej działalności.
Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com.